četvrtak, 8. kolovoza 2013.

Biti sretan? Što to zapravo znači? Temelji sreće?

GDJE SE KRIJE TAJNA SREĆE?

Ovo pitanje će uvijek biti aktualno. Što znači stvarno biti sretan? Što dovodi osobu da stvarno bude sretna? 
Puno odgovora bi dobili na ova pitanja, no strahujem da bi većina bila previše površna. Danas bi mladi odgovorili tipa ovog: njihovo zdravlje, zdravlje u obitelji , financijska sigurnost, fakultet, posao. To je naravno bitno. Ipak, uđimo malo više u dubinu. Što će mi zdravlje, posao, novci, ako ja nisam sretan? Što je onda sreća, ako ovo nije? Ljudi takve stvari definiraju kao sreću, ali vidimo da to čak nije ni uvjet za sreću. Puno je ljudi bolesnih i sretnih. Puno je siromašnih, teško preživljavaju, ali u njihovoj obitelji je mir, i sretni su. Što je onda ta iskrena i prava sreća koja se razlikuje od prividne, isprazne sreće? Ona duboka koju ne može tek tako srušiti čovjek. Malo čovjek treba zastati i o tome razmišljati... Sjetiti se kada sam zaista bio ispunjen i sretan. Što se događalo tada? Što sam Ja činio da se tako osjećam? Vjerojatno smo shvaćali što je sreća, što je stvarna bit sreće i bili smo na pravom putu, ali kao da nas je netko otrgnuo od nje, te smo se udaljili. Daju nam i plasiraju razne zadovoljštine, a u dubini nismo sretni. Ponekad čovjek misli da je sretan, ali kada zastane, ni sam ne vjeruje koliko je daleko. Zašto smo se udaljili i kako se vratiti i otkriti onu dubinsku sreću koju nam nitko ne može oduzeti?


LJUBAV PREMA BLIŽNJEMU

Prava sreća je kada uživamo u stvorenom, kada u svemu dobrom vidimo Boga! Vrhunac tog  uživanja stvorenog je ljubiti bližnjega. Ipak neke temeljne stvari moramo obaviti, da bi bili sposobni za ovo.
Otkuda početi? Duboko u sebi priznati si sve, prihvatiti sebe.  Da bi mogao prihvatiti drugoga, moraš sebe prihvatiti kakav jesi i zavoljeti se kakav jesi. Nakon toga ono isto tako bitno, živjeti u istini. S ljudima s kojima živimo budimo iskreni i govorimo istinu, život bez istine nije život. Govorimo i živimo u istini, jer istina oslobađa. Ako istina oslobađa, onda postajemo slobodni. Slobodni možemo ljubiti bližnjega, a tada zapravo dolazimo do sreće. Pozvani na slobodu ljubiti.


Doista vi ste, braćo, na slobodu pozvani! Samo neka ta sloboda ne bude izlikom tijelu, nego – ljubavlju služite jedni drugima. 14Ta sav je Zakon ispunjen u jednoj jedinoj riječi, u ovoj:Ljubi bližnjega svoga kao sebe samoga! 15Ako li pak jedni druge grizete i glođete, pazite da jedni druge ne proždrete. (Poslanica Galaćanima)

Istinska sreća se rađa od Boga. Ljubiti drugoga ljubimo Boga. U svemu vidjeti Boga, a pogotovo u čovjeku. Moramo voljeti, toliko snažno voljeti kao što Bog nas voli. Ma što god da se dogodi volimo, volimo jedni druge, jer tu se krije sreća, tu se krije ljubav, tu se krije Bog! Tražimo neko čudo, tražimo, istražujemo, želimo nešto nadnaravno, a ne ljubimo. Ako hoćeš zaista nešto nadnaravno, neko čudo, biti sretan, ljubi kao da ti je to zadnje na svijetu. U ljubavi je Bog. Prava, najdublja sreća koja će ispuniti čovjeka je ljubav prema Bogu, ljubav prema bližnjemu, vjerujte tu je najvrijednije blago. Žrtva iz ljubavi radi drugih, zbog tog ispunjenja, zbog Boga, kao što je On nas ljubio sve do križa i nikad nije odustao od te ljubavi. Ne zaboravimo živjeti ljubav, ne zaboravimo što je zapravo naše blago.

SVIJEST I POŠTOVANJE PREMA BOGU

 "Doista, gdje ti je blago, ondje će ti biti i srce.” (Mt, 6, 21)


Gdje je naše blago? U diplomi, novcima, kući, autu, prolaznom zadovoljstvu? Ako ti je to blago, tamo će ti biti i srce. Isus nam nudi nešto puno bolje, On nam nudi sebe. Nudi nam ljubav, nudi nam Boga. "Ništa nas ne smije zadovoljiti osim Boga" rekao je Ivan od Križa ili Terezija Avilska : "Ako imam sve, a nemam Boga, nemam ništa, a ako nemam ništa, a imam Boga, imam sve." Sve nas može veseliti, možemo uživati u stvorenjima, ali ništa nas ne može ispuniti osim Boga koji je ljubav. Odatle dolazi prava i duboka sreća. Osjećaš se nesretno? Možda jer ti je srce na krivom mjestu. Koje je tvoje blago, gdje ti je?


"Kraljevstvo je nebesko kao kad je blago skriveno na njivi: čovjek ga pronađe, sakrije, sav radostan ode, proda sve što ima i kupi tu njivu." (Mt 13, 44)

Otkrijmo u sebi tajnu ljubavi, smisao i uvjet naše istinske i prave sreće. Sve je dobro, ali postoji nešto bolje, to je Bog kojeg osjećamo i po kojemo da bi bili u dubini sretni moramo živjeti, a to je ono što nam je ostavio, ljubi Boga, ljubi bližnjega. Ljubav je u centru. 

SRETAN JER JE DRUGI SRETAN

Iz prethodnog rečenog , shvaćamo da moramo ljubiti. Sad razmislimo koliko smo sretni. Često se susrećemo s ljudima, poznatim, nepoznatim, razgovaramo s njima. Susret se dogodi. Uspješan susret i susret duboko sretne osobe je onaj, kada nakon razgovora, druženja, druga osoba bude sretnija, osjeti nešto. To je uspješnost sretne osobe. Sretna osoba svoju sreću gradi na sreći drugih.

 Ako si sretan, ispunjen bit ćeš još ispunjeniji ako si uspio nekoga razveseliti. Pokušaj se ispitati. Na kraju dana razmisli, na koliko si ljudi izmamio osmijeh na lice danas? Naravno da se krije iza toga ljubav. O čemu sam već govorio, da nas ona ispunjava i čini sretnima. Ne da nas netko ljubi, već mi druge. Zapitajmo se, jesmo li kome uljepšali dan, to je pravo mjerilo sreće.  To je zakon ljubavi. Ponizna srca ljubimo Boga ljubeći druge.

ZAŠTO SMO TAKO SRETNI KADA MIRNOM SAVJEŠĆU ČINIMO SRETNE DRUGE? 

Ovime bih i zaključio ovu objavu. Svaku osobu koju razveselimo, utješimo, pomognemo joj, kao da smo Bogu pomogli. U tome je čar. Pomognemo starici koja jedva hoda, a naš osjećaj je Božanski nakon toga. Nismo pomogli samo starici, pomogli smo i Bogu, a onda i On nama. I On nam daje taj Božanski osjećaj. Učinili smo nešto veliko! Odatle proizlazi temelj sreće, zbog toga postoje ljudi koji nemaju ništa, a imaju sve, jer imaju Boga, jer znaju ljubiti!

"Zaista, kažem vam, što god učiniste jednomu od ove moje najmanje braće, meni učiniste"(Mt 25,40)

"Zaista, kažem vam, što god ne učiniste jednomu od ovih najmanjih, ni meni ne učiniste." (Mt 25,45)


Činimo sebe sretnima, čineći druge sretne, bez ikakve zavidnosti i mržnje, jer to ljubav ne poznaje. U istini, mirne savjesti, otklonimo sve poteškoće i pristupimo životu ljubeći svakog čovjeka po danoj Božjoj ljubavi. To je tajna prave sreće! Izmamimo svakom osmijeh na lice i tom radošću napunimo Duh svoj, po Duhu Svetom. AMEN! 




Samo je u Bogu mir, dušo moja,


samo je u Njemu spasenje!



1 komentar:

  1. PRAVI I VELIKI LISTOVI LJUBAVNIH ČAROVA KOJI ĆE DOBITI EX LJUBAVNIKA HITNO POZOVITE ILI WHATSAPP +2347054019402.
    Želim iskoristiti ovu priliku i moram zahvaliti DR WALE -u što mi je vratio bivšeg muža. nakon sedam godina braka suprug me ostavio zbog druge žene. Učinila sam sve što sam mogla da ga vratim, ali uzalud sam bila tužna, ali nisam izgubila nadu da ću ga vratiti jer sam imala vjeru u Boga. Pa tražim na internetu kako da vratim muža i naišla sam na objavu DR WALE -a o tome kako je pomogao jednoj dami da vrati svog bivšeg, kontaktirala sam ga i rekla mu bol kroz koju prolazim, rekao mi je što učiniti i ja sam to učinila, a zatim mi je bacio ljubavnu čaroliju u roku od nekoliko tjedana, suprug me nazvao i rekao mi da mu je žao zbog onoga što je učinio i da mu jako nedostajem, kasnije tog dana vratio se kući i molio za oprosti, od tada je naša ljubav postala sve jača. Što se tiče čudesnih stvari koje je DR WALE učinio za mene, bilo bi nepravedno ne dati cijelom svijetu do znanja da tako moćni čarobnjak zaista živi. Ako želite vratiti bivšu brzu e -poštu DR WALE na WhatsApp/Viber/Telegram: +2347054019402 ili e -poštu: drwalespellhomel@gmail.com

    OdgovoriIzbriši