subota, 21. rujna 2013.

Mržnja i zavist, što od tebe čine? Na kakvom si putu?

Znam li što je to i kakve tragove ostavlja? 

Uzrok uvijek podrazumijeva i posljedicu. Mi se ljudi ne bojimo neke reakcije, već posljedice te reakcije. Često govorimo o uzroku, mislimo na uzrok i zadržavamo se na uzroku. Upravo zbog ne pristupanja dubljem razmišljanju o tome, ne shvaćamo ozbiljnost situacije, osim kada sami na vlastitoj koži osjetimo realnost, odnosno posljedicu. Ovdje bih govorio o mržnji i zavisti kojima je zajedničko duhovno ropstvo, te i o njihovim posljedicama, bilo za osobu od koje dolazi, te za osobu kojoj je upućena. Prije nego krenem dalje, razmislimo, ispitajmo sami sebe.. jesmo li zavidni, mrzimo li, živcira li nas netko, jesmo li sretni s onim što imamo i koliko nam je stalo do bližnjega?? To su samo neka pitanja koja moramo postaviti sami sebi, da vidimo jesmo li slijepi i u kakvom smo stanju. Mržnja i zavist  su vrlo bliska prijatelja, te odličan recept za postavljanje duše izvan funkcije, odnosno u rad onoga za što nije namijenjena.


Tko mrzi ne voli..

Jedan od uvjeta da voliš je ne mrziti. Čovjeka se može varati i lagati, ali sebe odnosno svoju dubinu duše nikada. Čovjek se može predstavljati u bilo kojem svjetlu, ali ako u dubini mrzi, bit će zakinut za velike stvari - stvari ljubavi. Mrziš li jednoga, ne možeš ljubiti drugoga. Imamo primjer na ispovijedi. Priznajemo svoje grijehe i svađe s drugima i bit će nam oprošteno, ako i mi oprostimo, odnosno neće ako ne oprostimo. Opraštanje samo znači da nema mržnje. Što nam to govori? Bogu možemo pristupiti samo ako nam nitko na zemlji ne smeta, tj. ako nemamo toliko žestoko nešto protiv nekoga. U ljubavi mržnje nema, te uvijek budimo spremni oprostiti, oprostiti da bi mogli živjeti. Šteta je ostati zakinut zbog svojih nekih ideja, durenja i ljutnje. 

Tko zavidi, nije sretan ni s onim što ima..

Jedno je ljubomora, a drugo je zavist. Ljubomora je htjeti imati nešto što ima drugi, dok je zavist kada želiš da taj neki to nema. Zavist je jako loša stvar. Usudio bih se reći da onaj tko zavidi, ne zaslužuje ni ono što ima. Zavist ima veze s nezasitnošću i navezanošću. Osim što je osoba navezana, bilo na svoje ili tuđe, nezasitna je i traži još, a onda kao vrhunac i zavidna, odnosno ne želi da netko drugi to ima. To je užasno stanje.  Čovjek je tada nesretan. Bitno je biti sretan zbog male stvari, a onda ćeš cijeniti veliko, a uz to nećeš biti zavidan.  Ovdje dolazi do izražaja prava slododa i istinska sreća. 

Uzroci i posljedice?

Namjerno nisam htio pisati dublje o ovim prethodnim temama, da bih ono dubinsko i vrijedno iz ovoga napisao zajednički  pod ovaj podnaslov. Dakle, mogli smo zaključiti iz ove dvije prethodne teme, kako nije dobro biti zavidan i mrziti. Kao što sam rekao, ne možemo voljeti i nismo sretni. Zbog krivih naših stavova, grijeha često zalutamo i dovedemo se do takve situacije u kojoj se u jednom trenutku više ne prepoznajemo. Kao što sam rekao već, nema više onda ni ljubavi, ni sreće, a onda što uzrokuje to dvoje. Pravu posljedicu u kojoj duša plače, a to je nedostatak slobode, odnosno ropstvo duše! O ljubavi i sreći sam već pisao, i ako ste čitali, spomenuo sam da niti ljubav niti sreća ne poznaju mržnju, osvetu i zavist. Upravo je tu problem, čovjek je zarobljen ako mrzi ili zavidi nekome. Zarobljen je i opterećen jer je ovisan o drugome, odnosno ta njegova prividna sreća ovisi o nekom čovjeku. Ako se želi nekome osvetiti i mrzi ga, nemoguće je da nekoga toliko voli da se u potpunosti preda. Ljubav je slobodna, a on tad nije slobodan. Ovdje se sad sve vrti oko funkcije duše i slobode. Objasnimo jedno po jedno..

Funkcija duše i sloboda

Da bi volio moraš biti slobodan i slobodno se predati za ljubav, kao što je Isus bio slobodan i slobodno se predao iz ljubavi, dakle tko zavidi, mrzi i ne želi ništa učiniti za drugoga nije slobodan! Duša mu je zarobljena i pati, plače i civili.  Zašto duša plače tada? Njezina svrha nije da mrzi i da zavidi, što uzrokuje mrtvilo i pustoš u čovjeku. Funkcija duše je da ljubi, voli, kao što Bog nas voli, te smo tu funkciju i dobili od Njega. Uporabimo li dušu u drugu svrhu, to neće izaći na dobro. Probajmo žlicom rezati meso. Naravno da neće ići. Nije za to namijenjena. Razlika između žlice i duše je što je duša živa! Duša je živa, a mi ljudi je ubijamo jer ne znamo voljeti jedni druge, jer ne znamo prstom maknuti za drugoga. Ne ubijamo tako druge, već sebe!! To što si nekog  odbio kada je tražio pomoć, a mogao si mu pomoći, nije tragedija njegova, već tvoja. Tvoja duša će patiti. U dubini tada zapravo radimo  protiv sebe. 

Krug ljepote

Čovjek zavidi, zarobljen je,  mrzi, nije sretan, sve to ide jedno iza drugog, to je onaj bolesni krug, odnosno svoju dušu truje i čini ju bolesnom. Ima i onaj puno ljepši krug, kada čovjek u slobodi ljubi, želi drugome dobro, time održava svoju slobodu i dubinsku sreću! Pronašao je Boga u tome, onog od koga smo naslijedili ljubiti i onaj koji nas je stvorio. Ako smo od Njega to naslijedili, to onda mora biti ispravno i dobro! Sve što se protivi tomu čini čovjeka, odnosno nas koji smo posljedica Boga nesretnim. U dubini duša propada, zato molim malo poniznosti, izvucimo se iz blata propasti, podignimo ruke Bogu, i vratimo se iz kruga iz kojeg smo ispali!!!

Prepoznaj pravi put i kreni..

Evanđelje po Ivanu - Iv 15,18
"Ako vas svijet mrzi, znajte da je mene mrzio prije nego vas. Kad biste bili od svijeta,
svijet bi svoje ljubio; no budući da niste od svijeta, nego sam vas ja izabrao iz svijeta,
zbog toga vas svijet mrzi."

Ne bojmo se onih koji mrze, i Isusa su mrzili. Pobrinimo se da mi ne mrzimo i time slijedimo Isusa Krista. Tko mrzi nije na pravom putu i ne slijedi Isusa Krista.. Puni poniznosti uđimo onda u taj krug ljepote i ostavimo sve negativne navike, stvari, prigovore, reakcije iza sebe. Ostavimo to!  S tim ne možemo dalje. Za promjenu, razveselimo dušu, i odbacimo sve što nas je kočilo,  te pristupimo Bogu, jer tu za razliku od one prolazne i prividne, se krije prava sreća i sloboda. Budi slobodan! :)


Ostavi sumnje, ostavi grijeh,zagrli ljubav  zagrli svijet.Kreni sada za mnom,
 Njega slijedi svaki dan 
Budi istinski sretan  budi slobodan
Budi sloboodaaaan!!


1 komentar:

  1. Po zanimanju sam advokat, to mi je bila zelja od detinjstva.Dok sam studirao upoznao sam jednu djevojku i zaljubio sam se na prvi pogled.Bila je nedodirljiva , nije obraćala pažnju ni na koga.Svi su trčali za njom a ona ih je sve ignorirala.Meni je pružila priliku, bilo je prvih mjesec dana lepo, počele su svadje...Ostavila me je.
    Patio san, plakao, propao sam....Od advokata, do ulicara.Financijski sam bio u nuli.Nista nije išlo.Onda sam upoznao Hanu, žena koja nije ni astrolog ni Gatara.VEC ZENA KOJA ZELI DA POMOGNE LJUDIMA KOJI SU STVARNO U NEVOLJI.NE PROSIPA PRAZNE PRICE, VEC CUTI I RADI.
    NIJE ZELELA NIKAD DA SE BAVI OVIM, ALI JA ZELIM DA JOJ SE ZAHVALIM I DA DAM NJEN BROJ.
    LJUDI, ZENA POMAZE SVIMA, SVAKI PROBLEM RESAVA
    PREKO VIBERA I VACAPA JE MOZETE KONTAKTIRATI
    +385 99 65 68902

    OdgovoriIzbriši